Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg ik een aantekening op mijn rijbewijs voor bril dragen?

Ik kan het kenteken bij het examen wel lezen zonder bril, maar ik kreeg te horen dat het beter is als ik een bril draag. Ben ik dan verplicht deze voortaan te dragen tijdens het rijden dmv een aantekening op het rijbewijs of is dat mijn eigen keuze?

Toegevoegd na 5 minuten:
Zoals ik het nu heb begrepen, geldt de aantekening alleen voor het beroepsrijbewijs en niet voor het "gewone" rijbewijs. Is dit correct?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
14K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je krijgt een aantekening op je rijbewijs B als er echt een zichtprobleem is, bijvoorbeeld één blind oog. Of als bij de keuring een dusdanig lage visus is vastgesteld dat rijden MET bril net kan om aan de CBR voorwaarden te voldoen.
Met andere woorden; Als je het kenteken bij het rijexamen kunt lezen heb je aan de minimale eis van het CBR voldaan en krijg je GEEN aantekening dat je een bril moet dragen bij het besturen van een Auto.

Je moet je echter afvragen of het wel verantwoord is om met slechter zicht aan het verkeer deel te nemen. Maar dat is je eigen keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding