Mag je een auto die je hebt gekocht van een merk, in een kleur verven waarvan het merk zelf geen auto heeft?

Iemand koopt bv. Een auto van Opel. Die persoon verft zijn auto in een bepaalde kleur , maar Opel heeft geen auto met deze kleur. Het logo van Opel staat dan duidelijk op de auto vermeld. Mag die persoon dat doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Het is JOUW auto ! Jij mag er mee doen wat je wil. Zolang je je aan wettelijke voorschriften houdt blijft 'ie ook 'street legal' Er zijn echter merken die hun logo niet op een compleet omgebouwde auto willen zien. Mercedes is daar volgens mij een voorbeeld van. Wat je dan kan doen is zélf een logo verzinnen en het originele merk-logo vervangen.
Maar voor een niet-merkgebonden kleur heb ik nog nooit gehoord dat een merk daar problemen van maakt. En wat Reddie zegt: wel even de nieuwe kleur wel doorgeven aan de RijksDienst voor het Wegverkeer. Die willen de politie-computers up-to-date houden ;-)

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Je moet de nieuwe kleur wel doorgeven aan de RijksDienst voor het Wegverkeer. En je "krijgt" een nieuw kentekenbewijs met de nieuwe kleur.
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Yep, de politie zou eens op zoek moeten naar een zwarte Opel, en dan blijkt 'ie paars met gele stippen te zijn ;-p Plus !