Wil samen met mijn 2 kinderen een klassieke auto kopen hoe moet dit? (belasting ,worden we dan alle 3 eigenaar)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Antwoorden (3)

Je kunt het aankoopbedrag wel met zijn drieën delen, maar een auto kan maar op één naam gezet worden en ook op naam van één persoon verzekerd zijn. Die ene persoon is volledig verantwoordelijk voor de wagen, denk bijvoorbeeld aan de APK-verplichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eigenaar is degene die op het eigendomsbewijs staat. De verzekering kan op naam van iemand anders staan (kijk wie de meeste no-claim korting heeft opgebouwd). Ga wel voor een oldtimerverzekering, dit kost enkele tientjes per jaar.
APK hoeft voor oldtimers slechts 1x per 2 jaar, dus dat scheelt ook weer.

Je zou alle kosten (onderdelen en zo) bij kunnen houden en dit 1x per jaar door 3 delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt wel bij de notaris laten vastleggen dat de auto het eigendom is van alledrie lijkt me. Maar de tenaamstelling kan maar op één naam.