Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je zien dat je accu van de auto vervangen moet worden?

Gisteren avond wilde ik de auto starten, maar dit lukte niet. De auto overgestart d.m.v. een andere auto. Daarna 45 minuten gereden. Toen ik vanochtend de auto probeerde te starten deed hij het weer. Nu vraag ik mij af of het verstandig is om de accu te vervangen of is dit niet nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De garage kan de accu doormeten. De meetapparatuur geeft dan aan of de accu aan vervanging toe is, of dat hij alleen slechts opgeladen dient of diende te worden.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een goeie accu gaat ongeveer drie tot vier jaar mee.
Als hij ongeveer zo oud is, zou ik hem vervangen nu hij het nog doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat de accu een beetje last heeft gehad van de vorst. Hierdoor loopt de accu een beetje leeg.

Ik zou het even in de gaten houden. Als de accu nog goed oplaadt dan is het natuurlijk niet nodig.
Ik zou het nu nog niet meteen doen. Je kan de accu nog altijd even laten doormeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een acculader en meet hoeveel je accu nog 'geeft'. Dit moet zo'n 12 volt zijn (bij moderne autos). Als dit niet zo is, dan is je accu slecht, of je dynamo kapot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij heel veel accu`s zit op de boven kant een plastic doorkijk glaasje als die van kleur verandert dan is de accu aan vervanging toe .
En het staat erbij bij welke kleur de accu kapot is .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien de iets hogere temperaturen vanmorgen dan gister kan het best zijn dat je accu vanmorgen voldoende startcapaciteit had en gister niet.
Je kunt hem het beste laten doormeten want anders sta je (waarschijnlijk) de eerste koude ochtend weer met startproblemen.
De levensduur van een auto accu is erg afhankelijk van de omstandigheden maar gemiddeld een jaar of 6 moet hij meegaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding