Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je aan de buitenkant zien of de remblokken vervangen moeten worden?

Ik kom bij de garage voor een grote beurt (ford focus 2010) , loopt de beste man om mijn auto en zegt hij dat de remblokken ook vervangen moeten worden.
Mijn vraag : is slijtage aan de remblokken te zien zonder het wiel eraf te halen of gaat hij van de km stand 118.000 of bouwjaar uit....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

je kunt het zien als je hele open velgen hebt. Maar ik denk dat je daar ook een sensor voor hebt welke gaat piepen als je blokken versleten zijn. (mijn Audi a3 2004 heeft dat wel) kun je het best even in de handleiding van je auto op zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wielen eraf halen en met een lamp de remblokken bekijken. De garage gaat van de km-stand uit, Misschien ben je niet zo'n pedaalridder!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij de meeste auto's (met schijfremmen uiteraard) is dat vlot te zien voor een beroeps.
De blokken worden dezer dagen ook iets vroeger vervangen dan vroeger omdat de onderhoudsbeurten verder uiteen liggen. Zodra de blokjes 70% slijtage hebben worden ze vervangen. Vaak samen met de schijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding