Als je een tweede hands auto koopt, heb je dan extra garantie als je betaalt met creditcard?

Ik heb gelezen dat je garantie hebt op je aankopen via een creditcard. Heeft het voordelen om een 2e hands auto er mee te betalen zodat je nog een half jaar garantie dan hebt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Nee, die garantie geldt alleen voor nieuwe producten, niet voor gebruikte.
jc54
9 jaar geleden
Nee, de gegeven garantie is een soort "levering-garantie". Stel het onwaarschijnlijke geval dat je die tweedehands auto vooraf betaald zou hebben met je credit-kaart. Dan zou je (voor zover ik het heb begrepen) je geld terug kunnen krijgen als de verkoper je die auto niet levert.
Maar als de auto na levering 1 meter verderop uit elkaar valt, doet de creditcard-maatschappij niets.