hoe bepaalt men de tijd die een auto nodig heeft om tot 100 km/h te komen?

Bij auto's staat altijd een tijd vermeld die nodig is om tot 100 km/h te komen.
Hoe wordt dit bepaald?
- gewoon testen (100x doen) op een testbaan en daar een een gemiddelde uit nemen?
- is het een theoretische berekening?
- Of wordt het op een rollerbank gemeten?

Of is er iets wat ik nog niet bedacht had?

9 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
testen op circuit volgens mij
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zullen dit wel doen met dezelfde grap als testen hoeveel brandstof dit kost. De hele auto leegtrekken aan gewicht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn fabriek's opgaven . Die zijn vaak niet meer dan een indicatie . Ze kunnen zowel sneller als langzamer zijn . Dat laatste vaker . Bij testen zoals bij auto bladen in feite gewoon met de stopwatch en niet te vergeten een juiste snelheidsmeter zonder afwijking . / in enkele gevallen geeft de fabriek een langzame meting en de onafhankelijke pers een snellere . Daarbij wat is normaal optrekken , vol gas en dan de koppeling laten schieten (launch ) zoals op het circuit ? Na 10 x is het kapot . ( niet bij Porsche )

Het beste antwoord

Ze testen het op een recht stuk van een circuit.

1. De auto staat stil (0 km/u)
2. Ze versnellen de auto naar 100 km/u
3. Dit wordt vaak gedaan en de snelste tijd noteren ze (uiteraard)

Dit systeem ligt echter onder vuur omdat auto's als de Porsche 918 en de Nissan GT-R zo een geweldige launch control hebben dat ze hele andere prestaties leveren als ze bijvoorbeeld van 5-100 km/u gaan omdat de launch control dan niet werkt.

Dus, net zoals bij het brandstofverbruik bedonderen ze de boel weer lichtelijk.