Is er een manier om te (laten) controleren of de raam- en portierrubbers van een auto goed aansluiten?

Onlangs is er ander in de linker zijkant van mijn auto gereden (fijn, 2 maanden oud). Optisch lijkt alles hersteld, maar ik heb de sterke indruk dat ik meer windgeruis hoor dan voorheen. Ik kan me voorstellen dat een minimale afwijking van een portier(rubber) al verschil in het geluid maakt.

Graag zou ik willen (laten) controleren of er werkelijk een niet goed sluitend rubber is of dat ik het me inbeeld. Ter info, de achterdeur is vervangen en de voordeur is eruit geweest en uitgedeukt.

Zelf dacht ik aan gekleurd gas in de auto en dan maar kijken waar het ontsnapt, maar wellicht is dit idee idioot....

paulus811
9 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

Ik zou hem zeker eens door de autowasstraat heen jagen. Water is natuurlijk geen lucht, maar als hij water lekt, dan weet je zeker dat er lucht door komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Ga ik morgen doen, was toch hard nodig. Dank voor je antwoord.
paulus811
9 jaar geleden
Vandaag door de wasstraat gegaan en zag water waar het niet hoorde. Weet nu zeker dat het windgeruis geen suggestie is. Bedankt voor het goede (beste) antwoord.

Andere antwoorden (1)

Dat lijkt me helemaal geen raar idee.

Andere optie, een auto deur moet ook goed afgehangen worden, dat wil zeggen afstellen zodat het goed sluit. Ga er mee terug naar het bedrijf waar de reparatie is gedaan, en vertel wat je merkt. Als het een serieus bedrijf is zullen je opmerking serieus nemen en kijken of er nog iets in afstelling gedaan kan worden.

succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord Theo, + verdient. Even teruggaan is wel een optie, maar ik vrees dat ze er niet veel meer aan willen sleutelen. De deur zit er op het oog keurig in en het extra windgeruis kan ik niet 'hard; maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt dit inderdaad niet hard maken, echter zij weten als geen ander dat dit een effect kan zijn van net geen 100% montage, en als ze de klacht niet horen, denken ze dat het goed is. Ik heb zelf een vergelijkbare ervaring gehad, en terugkomen deden ze absoluut niet moeilijk over.
5 minuten werk voor hen en een tevreden klant, wat willen ze nog meer.