ik ga mijn auto particulier verkopen. Welke papieren heb ik nodig naast het kentekenbewijs en ter naamstelling?

Ik kan bijvoorbeeld mijn rdw keuringsrapport niet meer vinden en hij is goed gekeurd tot 2016. ben ik verplicht om een duplicaat aan te vragen bij het rdw?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
4.2K

Antwoorden (1)

Bijna volledig. Je geeft aan de koper mee:

- het originele Tenaamstellingsbewijs (Deel IB) en
het Overschrijvingsbewijs óf
- het kentekenbewijs op creditcardformaat (kentekencard) met de tenaamstellingscode

Als alle procedures juist zijn gevolgd, ontvangt de koper het vrijwaringsbewijs. Dit geeft hij aan jou. Daarmee kun je aantonen dat je niet meer verantwoordelijk bent voor het voertuig.

Als je het vrijwaringsbewijs hebt gekregen, geef je aan de koper:

* als je in het bezit bent van het papieren kentekenbewijs:
- het Voertuigbewijs, het APK-keuringsrapport en het voertuig

* als je in het bezit bent van het kentekenbewijs op creditcardformaat (ook wel
kentekencard genoemd):
- het APK-keuringsrapport en het voertuig

Ben je het APK-keuringsrapport kwijt, dan regel je zelf dat er een kopie komt.

"Als u uw (Nederlandse) APK-keuringsrapport kwijt bent, dan kunt u bij de RDW of bij uw garage tegen betaling een kopie van het APK-keuringsrapport aanvragen. In Nederland hoeft u het keuringsrapport niet meer bij u te hebben. In het buitenland kan er nog wel om worden gevraagd.

Als u een kopie wilt aanvragen, kunt u naar een RDW-keuringsstation of RDW-klantenbalie gaan, of contact opnemen met de garage waar het voertuig is gekeurd. U moet hiervoor meenemen:
.het originele papieren Voertuigbewijs (Deel IA)
óf
het kentekenbewijs op creditcardformaat (ook wel kentekencard genoemd)
.
U ontvangt de kopie van het APK-keuringsrapport direct. "

Toegevoegd na 20 uur:
NB: als de koper met de auto niet naar het buitenland gaat (vraag het hem) zou ik die kopie van het keuringsrapport niet opvragen. Op de site www.kenteken.nl kan de koper door het intypen van het kenteken zelf o.a. zien tot wanneer de auto APK goedgekeurd is.
Computoon