Is er kans op problemen in de toekomst met een auto die ooit benzine heeft getankt in een diesel auto?

Ik sta op het punt om tot aanschaf van een occasion auto over te gaan. Er zit echter 1 maar aan het geheel. Het onderhoudsboekje geeft aan dat er ooit benzine in de diesel auto is getankt. Maar dit is door de erkende autodealer schoongespoten en opgelost. Zijn er hierdoor kans op resteffecten of is er permanente schade aan de auto toegebracht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Nee, een diesel motor is vanwege de constructie veel sterker gemaakt dat een benzine motor. Benzine is een vluchtig product het verdampt. En als de leidingen weer leeg zijn zijn ze ook direct weer schoon. Ook een voordeel van benzine, het ontvet. In diesel olie zelf wordt s'winters benzine bijgemengd om te voorkomen dat het gaat vlokken in door de koude. Benzine is niet slecht voor een diesel motor, hij loopt alleen niet op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pas op!!! Voor een common rail systeem is het zeer slecht en zeker niet uitgesloten dat er later schade ontstaat aan pomp en verstuivers. Systeem werkt namelijk met drukken tot 1600 bar. Er is niet voor niets een aantekening gemaakt in het serviceboekje. ^lr
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Ik denk dat jullie groot gelijk hebben.
Wij zijn door een fout in Frankrijk ooit volgetankt met Diesel in een benzine-auto. 25 Auto's hadden het zelfde euvel omdat de ondergrondse tank verkeerd was gevuld. Na een spoelbeurt en weer voltanken bij een garage die ons van de weg heeft gesleept nooit geen last gehad.
De garagehouder zei ons: als je benzine had getankt in een Dieselmotor had je je auto vaarwel kunnen zeggen. Dat is vele malen erger. Daar gaat de motor van kapot.
Plus
Volgens mij kan het geen kwaat.. ;p

Toegevoegd na 19 seconden:
kwaad*