hoe sms ik anoniem mobiel naar de politie.

vind op geen enkele site info terug.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
5.3K

Antwoorden (10)

Naar mijn weten is dit niet mogelijk. Wel kun je de politie "anoniem" bellen. Het nummer hiervoor is 0800-7000. Dit is de zogenaamde Meld Misdaad Anoniem lijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet.

Anoniem bestaat niet.
Meld misdaad anoniem klinkt leuk, maar ze weten je echt wel te vinden als het nodig is hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan niet. je kan alleen bellen. dit zal waarschijnlijk zijn omdat er anders te veel onzinnige berichten binnenkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kant dit doen via meldmisdaadanoniem. Hier zit een team achter (als je ze belt) die je anonimiteit waarborcht. Een melding via de website kan je ook doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het anonieme nummer is 0800-7000, maar hier kan je niet naar SMS-en.

Om een gewone melding door te geven bel je overigens naar 0900 8844 (0900-TUIG). Je wordt dan doorgeschakeld via een centrale.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een uitgebreid antwoord van de overheid staat in de bronnen. Hierin staan alle mogelijkheden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Overigens is het helemaal niet mogelijk om te SMS-en naar de politie. Je zult altijd moeten bellen of mailen (bijvoorbeeld met de buurtbrigadier is dat soms mogelijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel te doen met een niet-geregistreerde gsm met simkaart. Dat is wel een erg dure methode, tenzij je die vaker gebruikt om anoniem naar de politie te sms-en. Als je dat echter doet, kan de politie ook zien dat de ongeregistreerde gsm zich meestal bevindt in de Tuinstraat 14, waarmee de anonimiteit voor een groot deel verdwenen is. Waarom gebruik je niet de site Meld Misdaad Anoniem?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en wat is het nummer dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een prepaid-gsm krijg je een nummer. Zolang je dat niet registreert, bel je anoniem. Terroristen en andere misdadigers doen dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar naar welk nummer van de politie moet je smsen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou ik ook wel eens willen weten :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb alleen het gedeelte van de vraag "hoe sms ik anoniem" beantwoord. Je kunt natuurlijk naar een van de bekende telefoonnummers van de politie sms-en, maar ik weet niet of ze dan gelezen worden.
Indien je een klacht hebt over iets dat zich op je computer heeft voorgedaan, kan je terecht bij eCops, het cyberspace loket van de Federale Politie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat helaas niet. Sms'en zijn nooit anoniem. Bellen kan wel anoniem als je nummerweergave hebt uitgeschakeld, maar de politie heeft heus wel middelen om je telefoonnummer te achterhalen. In de praktijk zal dat echter niet snel gebeuren. Je bent zelf immers niet verdacht van iets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet geregistreerde sim, is wel je nummer bekend maar niet de gebruiker.
Als het dus echt onbekend moet blijven zou ik een sim kopen, niet registreren, sms versturen, sim verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is het sms nummer van de politie, zie ook reacties op het bericht van Pedro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor zover ik weet kan je gewoon sms -en naar een bestaande vaste lijn, je krijgt dan zoo'n blikken dame die de sms opleest. het is dan aan degene achter de telefoon om te bekijken wat ze met het bericht doen.
http://www.stuursmsjes.nl/
Naast ons SMS overzicht bieden wij ook een anonieme SMS service aan. Je kunt hier een anoniem SMS bericht versturen naar een vriend en vriendin. Bij een anoniem SMS bericht mag je zelf een naam of telefoonnummer invullen. Je kunt bijvoorbeeld je geheime liefde laten weten dat je verlieft bent op hem of haar. Er zijn tallozen mogelijkheden. Laat je fantasie de vrije loop, en stuur een orgineel anoniem SMS bericht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou ook kunnen overwegen een kort anoniem briefje naar de politie te sturen. Per sms wordt lastig zoals eerder aangegeven. Anders een prepaidkaart kopen en die cash betalen, in een nieuwe telefoon stoppen, ook cash betalen en vervolgens mobiel en simkaart weggooien.
Peilingen worden gedaan op basis van zendmasten, je bent dus moeilijk uit te peilen op huisnr enz. Uitkijken voor bewakingscamera's maar wel op Emeinummer etc!

Toegevoegd na 1 minuut:
jherstel op Emeinummer te vinden als je besluit de mobiel nogmaals te gebruiken