Waar moet ik rekening mee houden als ik een auto wil kopen? ( Zie extra uitleg! )

Ik ben van plan een auto te kopen om 2 maanden mee op vakantie te gaan en daarna weer te verkopen.
Hoe zit het met de verzekering en alle andere kosten, bestaat er een verzekering voor 2 maanden o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

je moet de auto verzekeren en overschrijven als je hem gekocht hebt
de verzekering kun je na verkoop direct opzeggen als je een vrijwaring hebt
maar het probleem is denk ik om een goede auto te kopen ik neem aan voor weinig geld waar je zonder problemen mee op vakantie kunt om die na 2 maanden weer zonder al teveel verlies te kunnen verkopen
misschien is het een optie om een auto te huren
je bent misschien iets meer geld kwijt maar je hebt een goede auto , werldwijde service, en na je vakantie lever je hem weer in.
Als je na je vakantie de gekochte auto niet snel verkoopt blijven de verzekering en belasting ook doorlopen
maar dat is een risico dat je loopt
s6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op het moment dat je de auto verkoopt, kun je de verzekering beëindigen. Zorg dat je je van te voren goed laat informeren over de soorten verzekeringen. Er zit enorm verschil in, ook qua prijs.

Wegenbelasting betaal je meestal per kwartaal, het restant wordt dan teruggestort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij kun je je verzekering naar 2 maand opzeggen. dus dat zou je niks extra kosten. de enige kosten die je kwijt bent is overschijven van het voortuig, hoeveel benzine/diesel/gas per km (aangezien je op vakantie nogal veel zult rijden), wegenbelasting, eventuele pas om door landen te kunnen rijden, een rieele inkoop prijs zodat je het voortuig voor bijna het zelfde geld weer kan verkopen en meer kan ik zo even niet verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat je niet bij je vraag schrijft of je een nieuwe of tweede hands auto wilt gaan kopen.

Ik ga even uit van een tweede hands auto.

Je moet rekening houden met een mogelijk flinke afschrijving en reparatiekosten van de auto onderweg.

Na je vakantie, zullen er vast flink meer kilometers op de teller staan, en vergeet ook eventuele advertentiekosten niet, als je hem weer wilt verkopen.

Je kunt ook overwegen om een auto te huren.
Dat lijkt misschien duurder, maar hoeft niet altijd zo te zijn.
Een tweede hands barrel dat elke paar honderd kilometer bij de garage staat, kost ook veel geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk idee! Verzekeringen kan je vaak zo weer opzeggen, en vertrouw niet altijd op de koopjes op internet, ik ben zelf nog altijd het goedkoopste uit bij het 'mannetje' hier in de buurt (verzekeringskantoor).
Als je zelf weinig tot geen verstand hebt van autotechniek is een ANWB/wegenwachthulp verzekering ook slim. Mocht je panne krijgen dan kan je altijd op hulp rekenen (ook in het buitenland, hiervoor moet je wel een extra premie betalen).
En als je een 2de hand auto gaat kopen, heb je vooral geluk nodig. Alles kan kapot gaan, en vooral een auto met veel electronica kan duur zijn qua reparaties. Een eenvoudige auto is wat dat betreft veel betrouwbaarder, maar nog kan hier van alles aan kapot gaan. Bijvoorbeeld je koppakking kan lek gaan, of je bobine stopt ermee. Alledaagse dingen die met elke auto kunnen gebeuren, hoe goed ze ook onderhouden zijn.
Mocht je nou wel technisch onderlegd zijn dan is het slim om van de auto een werkplaatshandboek mee te nemen en wat gereedschap, zodat je kleine reparaties misschien wel eenvoudig zelf onderweg kan doen.
Veel plezier- en geniet van de vrijheid!