Wat moet je doen?

Als je op de weg rijdt en 1 van de hulpdiensten komt eraan met toeters en bellen aan maar je kunt niet uitwijken omdat er een hoge stoeprand is of iets dergelijks. Mag je dan zelf veel harder gaan rijden totdat er een mogelijkheid is om opzij te gaan met alle eventuele gevolgen van dien of moet je je gewoon aan de snelheid houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

kalm blijven, gewoon doorrijden tot je wel kan uitwijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gassen moet je dan inderdaad, zonder het andere verkeer in gevaar te brengen.
en dan zodra het mogelijk is aan de kant!

Toegevoegd na 1 minuut:
Om zo een situatie te voorkomen hebben ze hier in rotterdam spoedtransporten!
Ze zetten dan alles af om de ambulance vrij doorgang te verlenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand zal je beboeten als je wat versneld en je aanpast aan de situatie, mits je maar aan de kant gaat zo snel als het kan is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Dan flitst die flitspaal niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je gewoon hele domme pech, als er die toevallig een staat op zo'n moment.
Als het goed is houden ze bij welke route er door voorrangsvoertuigen gereden is. Ben je geflitst voor rood licht of snelheid op het moment dat een voorrangsvoertuig langs komt zeker bezwaar aantekenen, maar zorg wel dat je een goed verhaal hebt! Ze zijn ws. niet zo lief als je hard achter een ambulance aanrijdt of met 180 een verkeersplein over scheurt om "ruimte te maken", maar als je vertelt dat je even de stopstreep passeerde om ervoor te zorgen dat de ambu erlangs kon maak je enige kans dat je boete verscheurd wordt. En regel 1 blijft natuurlijk dat je de veiligste oplossing kiest, zelfs als je daarmee andere regels breekt...
AWM