wat is de snelste straalmotorauto?

Er zijn straalmotor auto's, maar wat is de snelste?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dat is de Thrust SSC.

De Thrust SSC (SuperSonic Car) is een auto met straalaandrijving die het wereldsnelheidsrecord op land (1228 km/h, 763 mph) heeft verbroken.

Richard Noble brak in 1983 het wereldsnelheidsrecord op land in de Thrust 2. In 1996 begon hij met een team van specialisten aan de bouw van de Thrust SSC. Het resultaat was een controversiële auto, met 2 Rolls Royce straalmotoren aan weerskanten van de bestuurder. Wellicht nog controversiëler was de besturing aan de achterkant, met de 2 achterwielen in lijn. De auto was 16,5 meter lang, 3,7 meter breed en woog maar liefst 10,5 ton.

Na maanden testen verbrak de auto op 15 oktober 1997, bestuurd door Andy Green, een piloot van de Britse luchtmacht (RAF), het oude record met een snelheid van Mach 1.05 in de Black Rock Desert in Nevada (VS).
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje! Da's best snel!