Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig een Diesel aan te schaffen als we strax toch de kilometerheffing krijgen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Wij reden altijd Diesel en we zouden dit jaar minder gaan rijden dus hebben we een benzine auto gekocht. Nu moet mijn vriend voor zijn werk toch weer veel kilometers maken dus zitten we te denken weer een Diesel te kopen. Maar is dit verstandig als we straks kilometerheffing krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is nog zeker interessant om diesel te rijden boven een aantal km's. Ook de betrouwbaarheid van deze motoren vind ik persoonlijk prettig. Uitstoot van nieuwe diesels is al zo veel verbeterd dat ook hier geen echte minpunten aan toe te kennen zijn. Ook oude diesels zijn nog te optimaliseren zodat deze veel minder uitstoten. Heb dat zelf ook laten doen met twee voertuigen van 2004.
Het is wel jammer dat het verschil tussen de brandstofprijzen van benzine en diesel kleiner worden. Hiermee wordt het inderdaad lastig om nu voor meerdere jaren een juiste keuze te maken.
Als ik een diesel zou willen rijden (prive wel te verstaan en niet bedrijfsmatig want dan is voor mij een diesel een pre) zou ik kiezen voor een zeer schoon nieuw model waarbij je korting krijgt of zelf geen wegenbelasting hoeft te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Eigenlijk onzin om daar nu al aan te denken - dat duurt nog jáááren. Tegen die tijd ben je al weer aan sloop of inruil van je auto toe. Gas zou dan natuurlijk goedkoper zijn, tenzij men gas veel duurder gaat maken. Zelfs elektrisch kan tegen die tijd wel eens 't goedkoopst zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou verstandig kunnen zijn als binnenkort de kilometerheffing ingevoerd zou worden. Dat zal nog wel een jaar of tien duren. Je kunt trouwens beter een lpg-auto kopen of dan lpg laten inbouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen rekening houden met kilometerheffing, wel met het aantal gereden kilometers!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en neem ook mee dat 'schone' diesels tegenwoordig wegenbelastingvrij kunnen zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou toch wel verstandig zijn, want diesel kost toch goedkoper dan benzine. Het zou nog verstandiger zijn als je op gas zou rijden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel verstandig, weinig onderhoud, en het rijdt zo fijn.
Gewoon doen, en niet aan de kilometerheffing denken nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding