Is het mogelijk om iemand te helpen met z'n praktijk rijexamen ?

Zou het bijvoorbeeld helpen om met een stel mensen er achter en ervoor te gaan rijden, en zo te voorkomen dat ie in lastige situaties komt ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Lijkt mij niet.
Wat zou je dan willen doen?
Je weet toch niet wat de examinator voor opdrachten geeft?
Je weet toch niet hoe de examinator het kijken in de spiegels of het invoegen op de snelweg beoordeelt?

En de bijzondere verrichtingen, die moet de ge-examineerde toch echt zelf doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ik denk dat diegene er door wordt afgeleid, telkens in spiegel gaat kijken en niet met z'n volle 100 procent bij de rest van het verkeer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Succes wensen en vertellen dat je er vertrouwen in hebt dat hij slaagt lijkt me meer hulp dan ervoor of erachter te gaan rijden.
Dan maak je het volgens mij alleen maar moeilijker omdat degene die examen doet meer is gefocust op degene die wil helpen dan op de rest van het verkeer.
En als hij andere mensen nodig heeft om zijn rijbewijs te halen dan is het waarschijnlijk geen goede automobilist of de vrienden hebben geen vertrouwen in hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het praktijkexamen is het van groot belang dat de kandidaat een beetje relaxt is. Veel mensen zakken, omdat ze veel te gespannen zijn en daardoor dingen doen, die ze tijdens een normale rijles nooit zouden doen.

Lijkt me dat als je er van bewust bent, dat je constant in de gaten wordt gehouden door een stel vrienden, dit alleen maar voor extra spanning zorgt. Het werkt dus eerder tegen dan dat het helpt. Gewoon niet doen dus.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
nee.

rij jij of rij ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen ja, echter het is zeker niet aan te raden danwel zinvol.
De opzet van het afrijden is dat de examinator de indruk krijgt dat de kandidaat zelfstandig kan gaan deelnemen aan het dagelijks verkeer! Kleine foutjes (motor af laten slaan etc) worden door de vingers gezien. Echter belangrijke dingen als goed spiegelen, verkeerbordaanduidingen kunnen begrijpen en daarop reageren, enz zijn cruciaal. Er wordt dan ook van gezegd dat na het behalen van het rijbewijs dat je dan pas echt gaat leren rijden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere situatie op de weg is ieder moment anders.
Die kun je niet van te voren bepalen.
Nee.een rijexamen dat moet je zelf doen.
Na die tijd moet je ook alleen de weg op kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan misschien wel, maar is geen goed idee. Als diegene lastige situaties niet aan kan, moet diegene helemaal niet een diploma krijgen. Er gaan al genoeg mensen dood in het verkeer.
En als er tijdens het examen een heel moeilijke situatie ontstaat en hij/zij het niet lukt daar goed doorheen te komen, houdt de rijinstructeur heus wel rekening met of de situatie niet onmogelijk was om doorheen te komen als beginner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een uitzending van SPONGE BOB square pants had hij een zendertje in zijn oor zodat iemand hem vertelde hoe hij moest schakelen etc...
Maar even gekheid, nee ik denk niet dat dat gaat.
je zult het gewoon zelf moeten doen, net als dat je later ook zelf zulf moeten rijden in het verkeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me niet verstandig. je doet rijexamen om te laten zien dat je veilig door het verkeer kunt met de auto en bovendien is het ook fijn voor jezelf om te laten beoordelen door een examinator of je er wel of niet aan toe bent.