Hoe worden oude auto's geweerd uit het centrum van Berlijn?

Ik las dat ze met een stickersysteem werken, maar hoe gaat dat in de praktijk?
Word je snel naar daar de kant gehaald als je zonder de goede sticker rondrijdt? Wat is het boetebedrag? Of word je meteen weg gesleept?

Toegevoegd na 28 seconden:
*snel naar de kant

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

het kost je 40 euro.
Een sticker is veel goedkoper, rond 8 euro dacht ik. Je kunt je auto ook buiten het centrum laten en met metro verder reizen. In de buitenwijk bij metro kun je veel goedkoper parkeren, volgens mij hebben wij er zelfs gratis gestaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus hoe gauw je een boete krijgt weet ik niet, en ik zie nu dat de link al best oud is, dus de boete kan wel fors gestegen zijn
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij de toegangswegen van o.a. Berlijn staan borden met een ronde sticker erop; de kleur bepaalt de mileuklasse. De politie controleert tijdens, en tussendoor de auto's. Bij klasse 3 is bijvoorbeeld een gele sticker noodzakelijk. Heb je die niet tijdens controle dan krijg je een bon onder je ruitenwissers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oltimers hebben overigens ontheffing. je moet wel een deel van je kentekenbewijs zichtbaar in auto laten liggen, maar dat heb ik nooit met mijn overduidelijk oude auto gedaan in Berlijn