Kan je bij een merk dealer ook een ander merk kopen?

Dus een Renault bij een Volvo dealer of een Volkswagen bij een Kia dealer.
En wat zijn de voor en nadelen?

9 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
loginabcde
9 jaar geleden
Het gaat dan om nieuwe auto's

Antwoorden (2)

Ja, bij de merkendealer worden andere merken ingeruild en als ze nog goed zijn ook weer verkocht. Het zijn dus wel altijd gebruikte auto's die je daar van een ander merk kunt kopen. Nieuwe auto's zullen ze van een vreemd merk niet verkopen, omdat je problemen kunt krijgen met de garantievoorwaarden.
jc54
9 jaar geleden
Nee, omdat een merkendealer een contract met de importeur heeft. Ook het aantal nieuwe af te nemen auto's staan erin. De dealer krijgt de auto in consignatie en moet hem na 3 maanden betalen! Tijdens deze crisis zijn dat de zgn. voorraadauto's die voorzien zijn van een kenteken.
Dit contract staat geen andere merken toe. ( wurgcontract )