Wat krijg ik nog voor een grotendeels ontmantelde sloopauto?

peugeot 106 1994.

auto is zonder deuren spatborden, motorkap, achterklep, koplampen, achterlichten stoelen en achterbank, versnellingsbak, radiator, motormanagment computer, dashbord, gasklephuis, aandrijfassen, etc.

bovenstaande is er al uitgehaald, was donorauto, motor nog wel aanwezig.

restant moet worden opgehaald, wat kan ik nog verwachten voor bedrag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Antwoorden (5)

Ik denk dat het enige wat te verwachten is een rekening voor het afvoeren van het wrak.
Voor een sloopauto waar nog bruikbare onderdelen aan zitten wordt in het algemeen al weinig geld geboden tenzij het om een bijzonder uniek antiek exemplaar betreft.
Voor het ontmantelen en afvoeren van een autowrak moet een sloperij zelf kosten maken, daar ga jij echt geen geld aan over houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dat denk ik ook! :-)
Je kunt een handelaar in schroot en oud ijzer bellen en vragen of hij het ding wil komen ophalen.
Dan mag je blij zijn als hij dat gratis wil komen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 100 euro toe geeft, slepen ze hem misschien wel weg.
Je krijgt dus min 100 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de regels niet veranderd zijn de afgelopen jaren mag een autodemontagebedrijf een auto niet weigeren, maar hoeft er ook geen geld voor te geven. Als ik het zo lees zijn alle onderdelen die de sloper geld KOSTEN er al uitgehaald ( indien de motor/rem vloeistoffen zijn afgetapt ) alsmede alle onderdelen die hem geld kunnen OPLEVEREN. Het ophalen zou een probleem kunnen zijn dit zou je kunnen overleggen ( lees bijbetalen met een beetje pech ) zelf brengen zou de oplossing kunnen zijn.
Het demontage bedrijf krijgt namelijk gewoon de oud ijzer prijs voor het wrak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat ie al lang afgemeld is.

Je zegt wel wat er niet meer opzit, maar wat zit er nog wel op? (behalve de motor)
Waarschijnlijk niet veel van enige waarde.

Een sloperij verdient ook geld per als sloopauto afgemelde auto. (niet veel maar wel de moeite waard voor ze) Dit kunnen ze bij die van jouw dus waarschijnlijk niet meer doen en als er verder niks van waarde is dan zullen ze er niks voor willen geven.

Zit er verder nog veel zooi aan?
Daarmee bedoel ik alles wat niet van metaal is.
Als je dat er afhaalt en ook de vloeistoffen eruit haalt dan krijg je er gewoon de oud ijzer prijs voor.

Voor de zekerheid ff de gegevens uit het chassis slijpen.

ongeveer 500kg x 0,10 = 50,-