Hoe demonteer ik deze slangkoppeling stuurbekrachtiging celica ST162?

Het vreemde is: de hele samestenlling draait nu wel maar niet de plugmoer t.o.v. de het uiteinde van de slang. Is deze op de een of andere manier extra geborgt of zo? Feit is wel dat ik er heel slecht bij kan en de steeksleutel 22 staat dat iets scheef op bout.. P.s Ik benader het geleel van onder de motorkap.. Het is een 2.0 GT uit 1987 met 3SGE motor

Het gaat om slang nr 450 van de expoled view tekening en de aansluitzijde van de pomp

Toegevoegd na 2 dagen:
Het is me nog steeds niet gelukt. Ik heb het juiste gereedschap. Steeksleutel 24 op het onderste deel en boven ringsleutel op de slangplug... ik oefen erg veel kracht uit maar geeft geen krimp.. ik heb de slang in de aansluitbocht doorgezaagt om meer ruimte te verkrijgen of zelfs het geheel er uit te kunnen draaien maar daar is te weinig ruimte voor rond te bout .Het overgebleven stukje loopt aan op de behuizing pomp :-(

Toegevoegd na 2 dagen:
ps ik heb een nieuwe foto gemaakt van huidige situatie

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoet met "de hele samenstelling draait" Maar als je bout 450 los draait en demonteert, dan komt de slang vrij van de stuurbekrachtigingpomp. Ik denk dat het beter is, om een dop- of ringsleutel te gebruiken. Daarmee kun je meer kracht geven dan met een steeksleutel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100