Is er een site waar je kan berekenen hoeveel je kwijt bent aan het importeren van een auto?

Ik ben van plan een auto uit duitsland in te voeren, is er een site waar je kan berekenen hoeveel(bpm belasting je kwijt bent aan het importeren van een auto door het merk type en bouwjaar in te voeren oid

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Rwd , rijksdienst weg verkeer en de belasting dienst . Het kan niet heel lastig zijn m'n dochter heeft 3 weken terug zelf binnen een week dat geregeld zonder mijn bemoeienis :) er is een standaard procedure aan de hand Vd leeftijd enz dus een standaard en een op maat procedure die kan bij schade of afwijkende waarde worden aangevraagd daar zijn aparte procedures voor doe dat bij schade of andere waarde verminderende omstandigheden . Zorg dat de verkoper daar voor jou een uitvoer kenteken regelt ,dat is een korte tijd geldig dan naar zo'n keurigs station en dan klaar .tip zorg dat je daar vroeg bent het kan heel lang duren en ze sluiten gewoon ook al heb je lang gewacht als je pech hebt succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn vele sites waarop je tegen betaling de documenten van een BPM aangifte kan laten opmaken. Google op 'BPM aangifte' en je krijgt vele hits. Op sommige van die sites kan je een indicatie van de te betalen BPM krijgen. Je hebt voor het invullen van de aanvraag minimaal de volgende gegevens nodig: Datum 1e Toelating van de auto, merk, model, type, brandstof, CO2 percentage, eventueel huidige km-stand. Bij een indicatie van de te betalen BPM wordt uit gegaan van de fictieve afschrijvingstabel van de belastingdienst vermeerderd met een toeslag gebaseerd op de CO2 uitstoot van de auto. Bij een 'echte' BPM aanvraag wordt na gegaan of de toepassing van een koerslijst afschrijving gunstiger voor jou is dan de afschrijvingstabel van de belastingdienst. De CO2 toeslag is ook hier van toepassing. In het geval dat je kosten/schade wilt opvoeren dan moet je aangifte vergezeld zijn van een officieel taxatierapport.