Klopt het dat een imitatie uitlaat meer geluid produceerd dan een originele uitlaat?

Ik heb bij kwik-fit een uitlaat gekocht(geen originele) en nu hoor ik brom geluid uit de uitlaat komen. Is dat normaal. Kwik-fit zegt van wel. Ik betwijfel dit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
3.3K

Het beste antwoord

Ja dat kan wel, er wordt verschillend dempingsmateriaal gebruikt door andere fabrikanten.
Maar als je echt twijfel hebt, laat het dan nog even nakijken (of zelf even onderzoeken), een uitlaat kan verkeerd gemonteerd worden waardoor er toch een 'lekje' ontstaat.
Als je weet vanaf welk punt de nieuwe uitlaat gemonteerd is kan je het punt controleren door goed te luisteren of voelen (wel gelijk na een koude start, anders kan je je nog branden!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dit is mogelijk omdat er net wat andere materialen worden gebruikt en dus de resonatie wat anders zal zijn.

Bij mijn opel was dit ook erg duidelijk te horen maar na 3 jaar zit hij er nog onder en geen problemen ondervonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zitten verschillen zitten tussen een imitatie en een orginele uitlaat. Echter dit is niet schadelijk voor de auto. Vaak worden er goedkoper materialen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zit het met het geluid. Volgens mij mag je ook geen bromgeluid horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan met een imitatie, al gekeken of die ergens tegen aan zit, kwaad kan het in iedergeval niet.
Je hebt natuurlijk op de vervangingsmarkt 'imitatie' en 'imitatie'. Romax en Bosal staan bekend als de betere merken in dit segment. Maar..., doorgaans wel een stuk voordeliger als origineel!