Plots doet mijn afstandsbediening Autosleutel Fiat het niet meer, wat is de reden?

Ik rijd naar de bibliotheek. Ik wil daarna de auto terug starten met mijn afstandsbediening-autosleutel en de auto wil niet starten, hoe kan dat?
Er zit reeds een nieuw batterijtje in, deuren openen en sluiten gaat, contakt maken ook, maar de motor slaat niet aan, LET WEL, met DE MECHANISCHE SLEUTEL DOET DE AUTO HET WEL ER IS DUS NIKS FOUT MET DE AUTO ZELF!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
25.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mischien was er storing door dat er veel autos stonden (ik bedoel je was bij de bibliotheek het is mischien wel durk ik weet de situatie niet)
Ivana
9 jaar geleden
Leeg batterijtje in de afstandsbediening?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt erop dat de startonderbreking de transponderkey niet meer accepteert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Er zit reeds een nieuw batterijtje in"
mogelijk is de code gewist tijdens de wissel of was ie daarvoor al weg. (er staan al 2 goeie antwoorden die hier ook vanuit gaan)

Het beste antwoord

Wat je eens moet proberen is het volgende:
Steek de sleutel in het contact en druk op de sluit knop.
OP deze wijze reset je de sleutel en maakt hij terug kennis met je auto9computer)
Ik weet niet of dat jouw probleem zal oplossen maar bij mij werkt dit in ieder geval wel.
Normaal gezien moet dat ook in de handleiding van de wagen staan onder batterij vervangen of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mogelijkerwijs heeft een buurtbewoner een weerstation gemonteerd dat zijn gegevens (temperatuur, windrichting, windsnelheid, luchtvochtigheid en dergelijke) draadloos naar het bijbehorende scherm stuurt dat binnen staat.

Sommige van die draadloze weerstations zijn verkeerd ontworpen. Als de batterij dan bijna leeg is, zenden ze continu een signaal uit. Dat signaal verstoort andere apparaten die dezelfde frequentieband gebruiken. Je ziet dan dat er een gebied van enkele tientallen tot meer dan honder meter is waarin andere apparaten niet of nauwelijks werken.

Zie de Bron hieronder voor een artikel over dit fenomeen.

Een andere mogelijkheid, waarvoor ik helaas geen bron heb kunnen vinden, is dat er een winkelier zit die een ouder model mobiel pinapparaat gebruikt. Ook die apparaten kunnen wel eens storen doordat ze continu een signaal uitzenden.

Cryofiel
9 jaar geleden
Bij sommige auto's is het normaal dat als ze de batterij vervangen van de sleutel dat je de sleutel opnieuw moet inleren bij de auto als ik zo naar u verhaal kijk denk ik dat omdat de auto wel contact maakt er een truukje voor nodig is in het motormanagement van de fiat om de sleutel en de auto weer kennis met mekaar te laten maken mijn tip ga naar de garage en vraag ernaar.