hoe meldt ik mijn auto aan voor motorrijtuigenbelasting?

Mijn auto heeft een aantal maanden in opslag gestaan. Nu wil ik weer gaan rijden. Verzekering geregeld, nu nog aanmelden voor wegenbelasting. Maar hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dat kan volledig digitaal.

"Heeft u het kenteken van uw voertuig geschorst, dan vervalt die schorsing na 1 jaar automatisch. Als u eerder met uw voertuig weer gebruik wilt maken van de openbare weg, dan moet u de schorsing beëindigen. Dit is gratis.

Verkoopt u het voertuig waarvan het kenteken is geschorst, dan hoeft u niets te doen. Zodra de koper het voertuig op zijn naam heeft laten overschrijven, vervalt de schorsing.

U kunt de schorsing gemakkelijk online opheffen. Dit gaat als volgt:
.Klik op de knop ‘Schorsing opheffen’ aan de rechterkant van de pagina.
U logt in met uw DigiD. U vult de gevraagde gegevens in.

De schorsing is direct beëindigd en u ontvangt een e-mail met een transactiecode met de einddatum van de schorsing. In sommige gevallen staan hier ook de eerste vier cijfers tenaamstellingscode in (lees hieronder). "

De pagina waarop de bedoelde knop staat, is de bron.

"Na beëindiging van de schorsing moet u er voor zorgen dat het voertuig APK goedgekeurd (als deze voor uw voertuig verplicht is) en WA-verzekerd is. De motorrijtuigenbelasting gaat automatisch weer in. "
Computoon
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet hem zelf weer aanmelden om de schorsing ongedaan te maken. Dit kan op het postkantoor.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/personenauto/schorsing