toerenteller van opel vectra draait van zelf en geeft van zelf gas is die kapot ?

Hallo,

ik heb 1 maand geleden een opel vectra 1.8 2000 gekocht met km stand : 209701 .. mijn vraag was als je auto start dan draait die toerenteller van zelf en auto bonkelt erbij als of ik gas bij geef en dat de heletijd. en soms als je de koppeling in drukt en remt krijg je vibratie achtig gevoel en maakt geluid. ook als je in zn 1ste 2de versnelling zet en gas los laat dan schokt auto heel erg. ik heb het op youtube gezet hier is linkje : https://www.youtube.com/watch?v=G-1Swmsw1GM&

Kan 1 van jullie mij alsjeblieft helpen. alvast bedankt

mvg henk

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Bordensteker
9 jaar geleden
Op het filmpje hoor ik alleen het geluid dat veroorzaakt wordt doordat je aan het stuur draait.
Als ik niet beter wist dan zou ik moeten concluderen dat de toerenteller het draaien van het stuurwiel aangeeft.
Zo is het natuurlijk niet, maar wat er wel aan de hand is, kan ik op grond van je warrige verhaal helaas niet bevroeden. De andere verschijnselen zijn niet op het filmpje zichtbaar of hoorbaar (en uiteraard niet voelbaar).
En je omschrijving vind ik nog erg onduidelijk.
Het schokken van de remmen kan komen door slingerende en onregelmatig afgesleten of geroeste remschijven.
Ik zou denken dat je toerenteller zelf nog het minste probleem is. Heb je sinds de aankoop al echt met deze auto kunnen rijden?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Je toerenteller kan geen gas geven. Weet je zeker dat je koppeling niet blijft hangen? Dat heb ik laatst gehad, ik kon remmen wat ik wilde doordat de koppeling deels bleef hangen bleef de auto gas geven en hij sloeg niet af.

Antwoorden (1)

Ik denk dat je oorzaak en gevolg omdraait.
Je zegt dat de toerenteller beweegt en dat dan de auto motor sneller/langzamer gaat lopen.

Naar mijn mening gebeurt het omgekeerde.
Door een of andere oorzaak loopt de motor onregelmatig en de toerenteller reageert daar correct op. Met de toerenteller is niets aan de hand.

Op het filmpje zie ik dat de toeren niet al te erg uitslaan.
Ik denk dat er iets aan de hand is met het injectiesysteem.
Misschien is de luchtmassameter defect. Kan ook een injector zijn of de labdasonde.
Dit probleem kan vele oorzaken hebben.
Het beste ga je naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in injectie.

Vibratie bij remmen met de koppeling ingetrapt, heeft niets met de motor te maken maar is een probleem van de remmen.

Schokkende motor zal ook de injectie zijn.

Toegevoegd na 43 minuten:
Het enige dat je zelf aan dit probleem kunt doen is kijken of het systeem geen valse lucht aanzuigt.
Dus kijken of tussen de luchtmassameter en het inlaatspruitstuk alles dicht is. Of niet ergens een slangetje van zijn slangentube is geschoten of iets dergelijks.
Door aanzuigen van valse lucht gedraagt de motor zich zoals je beschrijft.
Edraket