kun je een 'kapotte' auto inruilen bij een andere garage?

Onze auto is kapot (o.a. de distributieriem). De kosten voor eventuele reparatie vonden we te hoog voor deze auto. Hij staat nu bij onze vaste garage. We gaan daar kijken morgen of ze iets anders leuks voor ons hebben, maar als we bij een andere garage een auto kopen, kunnen we dan onze oude auto misschien daar ook inruilen en hoe komt deze dan bij de andere garage? Misschien een hele domme vraag....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
4K

Het beste antwoord

Allereerst, een vraag is nooit dom.
En ja, je kan een defecte auto overal inruilen. Sommige handelaren hebben hem liever niet dan wel, en dat laten ze dan blijken door er bijna niets voor terug te geven.
Soms is het voordeliger om een auto niet in te ruilen, maar extra korting te bedingen en je oude auto via bijv. marktplaat te verkopen.
Het vervoer van een defecte auto gaat voor particulieren doorgaans middels slepen. Misschien heb je iemand in je kennisenkring die over een autoambulance (zo'n aanhanger waar je je auto op kunt zetten) kan beschikken, dan kan je hem veiliger over grotere afstand vervoeren.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alletwee bedankt voor de reactie.
Gelukkig is het niet nodig geweest en hebben we een leuke auto gevonden bij onze huidige garage. Niks geen gedoe dus.

Andere antwoorden (1)

Ja dat kun je doen je zult hem er na toe moeten laten brengen en daarna moeten afwachten wat ze er nog voor willen geven.