Hoeveel kost het om een watertemperatuursensor van een seat cordoba te vervangen en is dit wel het probleem?

Ik heb een seat cordoba van 1994 en als het s'morgens koud is en ik wil weg rijden begint hij vaak te stotteren en kan hij uitvallen als ik niet genoeg gas geef. Ook loop de meter van de temperatuur op als dat gebeurt. Als je eenmaal een stukje hebt gereden en de auto is dus "warm" dan kan je normaal blijven rijden en gebeurt er niks.

Nu heb ik gelezen in een form dat het aan de watertemperatuursensor kan liggen.

"Klinkt als een watertemperatuur sensor die in het overgangsgebied niet goed functioneert.
Uitlezen geeft meer zicht op dit probleem , als het goed is."

Is dit daadwerkelijk het probleem??
En zoja, hoeveel gaat dit me kosten??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.4K

Het beste antwoord

Het kan meerdere oorzaken hebben.
Het zou een bimetaaltje van de automatische choke kunnen zijn die niet goed meer functioneert.

De watertemperatuursensor kan het ook zijn, maar dan zou je meer schommelingen moeten zien van je temperatuurmeter.

Het kan ook een probleem zijn in het gasklephuis, maar om zeker te zijn van je zaak, zou ik toch een garage opzoeken! Uitlezen kan het probleem opsporen.

Afhankelijk van het daadwerkelijke probleem, kun je ervan uit gaan dat je ergens tussen de 50 euro en 500 euro kwijt bent.

Die 500 euro is in het uiterste, maar dan heb je wel een volledig gereviseerd gasklephuis incl montage
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als eerste zou ik hem even laten uitlezen, dit geeft meer informatie. Want je weet niet zeker of de watertemperatuur sensor kapot is. Scheelt je ook veel kosten, standaard uitlezen vraagt men tegenwoordig 20/25€ voor. De sensor ligt tegen de 10/15€ nieuwprijs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe maar even voor tien minuten de min pool van je accu los,dan weer aansluiten en is de computer gereset.
als dan het probleem is opgelost dan ben je voor 0 euro klaar.

succes ermee