Er komen haren uit mijn uitlaat wat is dit en is het erg?

Gisteren was het zo erg dat er een pluk zwart/grijs haar van 2 meter uit kwam. Ik heb een volkswagen polo uit 1998.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien was er een kat verscholen in je motorblok?

Het beste antwoord

Lijkt het op paardenhaar of glaswol en hoor je meer lawaai? Waarschijnlijk laat het materiaal van de geluidsdemping los. Die ‘wol’ zit in de achterdemper van de uitlaat. Als de demper vanbinnen beschadigd raakt, bijvoorbeeld door roest, kan dit haar loslaten. Je kunt het er veilig uit halen of het losknippen, maar laat wel gauw je uitlaatdemper controleren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja klopt is stukker haar. Het is zwart grijs en het glimt een beetje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stugger excuus.