Hoe zeg je beleefd tegen een garage dat je het niet eens bent met de werkwijze en dat je een compensatie verwacht?

Ter extra info: Ik ken de garagehouder goed, ik mag hem graag, hij is de huurbaas van mijn broer.

Afgelopen weekend heb ik mij auto naar de garage gebracht omdat de koppeling niets meer deed. Het was op zondag nacht dat ik de auto daar neer gezet heb dus ik heb de garagehouder zelf niet gesproken.

Ik heb een mail naar de garage gestuurd wetende dat deze door zijn personeel gelezen word en dat dit dan aan hem doorgegeven word. (hij doet zelf niets met computers of email)

In de mail stond het volgende:

_________________________________________________________

Hoi....

Over mijn Mazda.
De koppeling ligt eruit, volgens de ANWB is het waarschijnlijk de hydraulische cilinder.
Ik zou graag weten of dat klopt.
Verder is de uitlaat lek, sowieso achteraan.
Maar vooraan is hij denk ik ook lek en komt er bij stilstaan bij een stoplicht ook een benzine stank in de auto.
Misschien kunnen jullie daar eventueel ook even naar kijken.

Die koppeling is het belangrijkste, kijk eerst maar even wat dat gaat kosten, want als dat te duur word doen we het misschien niet.
Ik heb sowieso €400,- maar als het duurder word dan dat word ik graag even gebeld, om te overleggen wat wijsheid is.
Als het onder dat bedrag blijft, hoef je me niet te bellen en mag wat mij betreft de reparatie gewoon uitgevoerd worden.
________________________________________________________

De rest volgt in de reactie

9 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Jij mag aangeven dat je niet boven die €400,- uit wilt gaan. Dan hadden ze eerst een offerte moeten maken. Als de garage begonnen is met reparaties, dan houdt dat in dat zij stilzwijgend akkoord zijn gegaan met het door jou voorgestelde bedrag. Als zij een hulpcilinder vervangen hebben die niet stuk was, laat ze dan de oude maar weer terug monteren.
N.B. bij een dergelijke reparatie ie een afwijking in de afgesproken prijs van 10% nog redelijk te noemen en aanvaardbaar. Voor 100% is het nooit vooraf in te schatten.
jc54
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een auto met zoveel gebreken, daar kun je toch op voorhand wel van bedenken dat het niet voor 400 klaar kan. Het is niet handig van de garagist maar jou eigen gezond verstand is ook ver te zoeken. Overleg met de garagist, wellicht kan hij het wrak nog voor die € 400 verkopen. Zijn jullie er beide klaar mee.