Hoelang gaat een aftermarket distributieriem mee?

Ik heb pas de distributieriem van mijn auto vervangen (Merk is Flennor).
Standaard riem moest na 90k vervangen worden, maar geld dit ook voor de nieuwe? Of gaat die langer mee omdat hij misschien sterker is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Nooit risico's nemen met de distributieriem! Het zou best kunnen dat de nieuwe riem langer meegaat, maar 90k is al best veel (weet natuurlijk niet wat voor auto je rijdt), de kosten van een nieuwe riem wegen absoluut niet op tegen de kosten die je krijgt wanneer de riem het begeeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan riemen die sterker zijn, tot wel 300%. Maar daar betaal je ook voor. Bij vervangen altijd de gegeven km's aanhouden of het aantal jaar. Het gene doen wat het eerst komt.