Wat is een normale prijs voor een rijles? En wat is goedkoop?

Ik ben van plan binnenkort met rijlessen te gaan beginnen en ik vroeg me af wat een goede prijs is. Er moet wel rekening gehouden worden met de duur van de rijles: bij sommige rijscholen duurt 1 les een uur, bij andere drie kwartier.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onder de 40 euro is goedkoop, ergens in de 40 euro is gemiddeld, boven de 50 is duur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze rijschool is een redelijk goedkope in de buurt van Rotterdam.
http://www.manegelansbergen.nl/index_11.htm
Ik geef geen oordeel over de kwaliteit van de lessen.

Antwoorden (3)

Het verschilt nogal per woonplaats. In Rotterdam is het gemiddelde uurtarief ongeveer 30 euro. Je kan de prijzen van rijscholen in jouw eigen woonplaats vergelijken met de website die in de bronnen staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
€30? Echt?!
Dan woon ik echt in de verkeerde plaats :(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zeker van die scholen waar slagings percentage laag licht
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Privéles of groepsles? Groot verschil in tarieven.
Bij mij in de regio schommelen de prijzen van 45 tot 50 euro per les, en dat is voor 1 uur en landelijk is het ongeveer 40 tot 50 euro per les
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik les nu bij een rijschool met lesblokken van 1,5 uur, dus 90 minuten. Dat kost € 67,50 per les. Rijscholen met een uurtarief, dus 60 minuten, van € 35,- of minder zou ik afraden om te gaan lessen. Goedkoop kan uiteindelijk duurkoop zijn, houd daar rekening mee. Daar bedoel ik dus mee dat je duurder uit kan zijn dan bij een rijschool met een hoger uurtarief, mede omdat de kans bestaat dat je meerdere keren het praktijkexamen moet afleggen. Ga ook op zoek naar bekenden die ergens gelest hebben. Vraag naar hun mening over de rijschool en de kwaliteit/prijs verhouding van het lessen.