Met een flinke schroevendraaier gaat dat het gemakkelijkst. Gewoon eronder zetten en wrikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je er niet af wilt, dan rolt 'ie zo van je velg af en ben je hem kwijt. Moet 'ie eraf, dan blijft 'ie stug zitten.

Probeer het met gedoseerd geweld. Er zit een ijzeren ring die de wieldop op de velg spant. Als je hem kan zien, daar moet je de schroevendraaier prikken en met je handen aan de hele velg trekken. Je krijgt wel vieze handen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vriend die jarenlang als automonteur gewerkt heeft, zegt dat je het er gewoon vanaf kan trekken.
Als dit niet lukt kun je proberen met een schroevendraaier voorzichtig achter de metalen ring te komen. Dan kun je het er zo vanaf wippen.
Het is wel belangrijk om dit alleen op de metalen ring te doen. Op het plastic kan het namelijk breken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan meestal met de achterkant van de wielsleutel of anders met een schroevendraaier. Het is een beetje afhankelijk van welk merk auto U rijdt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige wieldoppen zitten met bouten vast, die van mij bijvoorbeeld. Dan moet je eerst het wiel los draaien, wieldop eraf, en wiel weer vast. Let wel, niet vergeten auto op de krik te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo zijn er ook nog wieldoppen die met 1 van de wielbouten vastzit. Dan hoef je dus niet je wiel eraf te halen, maar slechts die ene bout dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan ook 180 kmph door de bocht gaan in de stad . dan vliegt het vanzelf eraf. ;-)