Waarom kopen mensen een Toyota Prius?

Terwijl het ding niet milieuvriendelijk is. Onderdelen worden van over heel de wereld aangevoerd naar Japan in grote schepen, daar worden ze gemaakt en per boot weer heel de wereld overgevaren, recycling kan alleen in Japan dus bij sloop moeten ze teruggevaren worden.

Wie gelooft er nu echt in die onzin????

Als je als Europeaan een Fiatje made in Polen koopt ben je veel beter voor het milieu bezig. Zelfs iemand in een Mercedes 5 liter V8 is milieubewuster.

Waarom maken ze (partijen als groen links etc) iets "groen" dat het aantoonbaar echt 100% zeker NIET is (en nog lelijk ook)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil echt wel eens weten waarom iemand in die onzin trapt. Buiten dat is het ding gewoon feitelijk ontzettend niet om aan te zien. Maar goed, je hebt wel mensen zonder enige vorm van gevoel voor vormgeving. Dat klopt. En dat is geen kwestie van smaak. Het is een kwestie van smaak of geen smaak. Een drol is niet lekker, als je dat wel vindt is er iets mis met je.

Het beste antwoord

Hybride auto's zijn voornamelijk interessant voor de lease-rijders in Nederland vanwege de gunstige bijtelling.

Daarnaast hebben de bestuurders van Hybride auto's dan ook een gevoel van zelfvoldoening omdat zij "goed bezig zijn voor het milieu".

Qua verbruik zijn de Hybride auto's ook erg voordelig, minimaal 1 op 20, dan scheelt natuurlijk ook in de kosten van de benzine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ze wisten niet beter...

Iedereen dacht dat het DE auto was, de zuinigste... Maar totdat het tegendeel bewezen was, was men ervan overtuigd dat men het beste deed voor het milieu... Zo gaat het altijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naief dus... marketing doet wonderen
Omdat ze maar 14% bijtelling hebben ipv 25%. Dat scheelt voor leaserijders (de meeste prius rijders) een paar honderd euro in de maand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Redenering gaat helemaal niet op. Alle autobouwers halen hun onderdelen in alle delen van de wereld . Dus zelfs die Fiat uit Polen heeft onderdelen uit spanje, engeland, italie en spanje en waarschijnlijk nog een aziatisch land. Een ander extra argument is dat Prius de weg opent naar een een volwaardige hybride wagen. Het is alsof je de eerst windmolen zou de grond inboren omwille van te zwaar, te lomp , te veel beto en te weinig kw. (heb toevallig wel in de kwaliteitsdienst van Ford Europa gewerkt gedurende tien jaar en ken iets van de ppm (parts pro millions ) van Toyota en ook het Toyota Production System, dat nog altijd de standaard en het grote voorbeeld is voor ALLE autoconstructeurs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt mij ook, de onderdelen komen volgens mij allemaal uit andere landen. Volgens mij is dit verhaal net zoiets als een van de velen van de twin towers.
De auto is inderdaad niet zo milieuvriendelijk als velen denken. De grondstoffen die nodig zijn om zo´n motor te kunnen maken zijn slechter voor het milieu dan die van een benzine/diesel motor.
Ze moeten een ontwikkeling door die over jaren een auto op de markt brengt die veel minder slecht voor het milieu is dan wat nu allemaal rond rijdt.

De mindere bijtelling die je krijgt als je een Prius leaset wordt aangevuld door een subsidie van de overheid. Dus het scheelt je, zoals hierboven al geschreven werd, in je eigen portemonnee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kopen hun auto misschien gewoon omdat ze hem mooi vinden.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt !!! kan ik me niets bij voorstellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smaken verschillen...
Het zit hier ergens tussen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kopen een Prius omdat het een goed gevoel geeft om met een nieuwe technologie voorloper te zijn. Dat de Prius zelf nog niet geheel milieuvriendelijk is , doet niet af aan het feit dat de elektrische auto een nieuwe milieuvriendelijkere technologie is .

Als je iets doet dat goed is voor de andere mensen om je heen , geeft dat een goed gevoel bij jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen willen graag iets voor het milieu doen en door de lage bijtelling is de auto goedkoop voor leaserijders. Verder is het bijna ondoenlijk om alle milieuaspecten van een auto mee te nemen. Het staat wel vast dat de Prius een goede poging is om een innovatieve milieuvriendelijke auto te maken. Of dat bij dit model is gelukt, valt moeilijk aan te tonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker gasgeven!!!