Wat is de oppervlakte van het dak van de Nissan Leaf?

Ik maak een profielwerkstuk over de elektrische auto. Ik wilde weten wat de oppervlakte is van het dak van de Leaf. Zo kan ik berekenen of er sprake is van rendement als je zonnepanelen op het dak plaatst.

Ik heb meerdere malen Nissan gemaild maar hieruit geen nuttige mail ontvangen. Misschien weet iemand het hier?

Ik hoor het graag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Leuk onderwerp!

Tip: De exacte oppervlakte maakt echt niet veel uit; of het nu een paar cm meer of minder is maakt echt geen verschil, een Leaf rijdt absoluut niet op zonnepanelen.

Daarom kun je makkelijk een grove schatting nemen; je moet het gewoon goed opschrijven.
Pak een gemiddelde of grote auto (altijd groter dan de Leaf), maak een grove schatting van motorkap en dak, en doe je berekening.
Vervolgens schrijf je in je stuk 'zelfs als de kleine Leaf de oppervlakte had van een Volkswagen Mega moest hij 4 weken laden om 100m te rijden."

Of neem er een kleine auto bij en doe de berekening daar ook voor.
De boodschap is gewoon: De opbrengst van de panelen en het verbruik van de auto lopen zó ver uiteen dat het echt niks uitmaakt of de auto 10 vierkante centimeter extra zonnepanelen heeft.