Wat is de Jot maat bij een velg en hoe kom ik erachter wat bij mij past?

Ik moet rechts voor een andere velg hebben. Degene die ik nu heb is stuk, daardoor loopt mijn band leeg. Is ook niet meer te maken.

Maar de kosten zijn me wat te hoog om maar gewoon even een nieuwe te kopen. Dus ik wilde eventueel bestellen op de onderdelenlijn.nl.

Ik heb net (2 dagen) nieuwe banden om de velg liggen: 195/55 85h 15"
Deze banden wil ik wel graag weer gebruiken. (was wel €170)

De maten van velgen die ik gevonden heb:
Steekgaten: 4x 100
Naafgat: 54.1
ET waarde: 45
Montage: Moer 12 x 1,50
Die info komt van deze site:
http://www.steekmaat.nl/auto/Mazda/323%204%20gaats%20%281989%20-%202003%29.html

Maar daar staat geen Jot waarde bij, en de onderdelenlijn vraagt daar wel om.

Wat nu?

10 jaar geleden
in: Auto's
13.2K

Het beste antwoord

de jot maat of j is de breedte maat van de velg in inch, voor een duidelijk verhaal hierover kun je even op onderstaande link klikken, als het goed is moet er ergens op je oude velg ook een breedte maat staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je de oude velg hebt kun je de breedte opmeten.

Andere antwoorden (1)

Goedemorgen, de juiste maat is 6J x 15. Ik denk dat deze maat inderdaad op de velg zal staan. Ergens waar de wielbouten zitten.

Of in ieder geval aan de binnenkant.

Succes!