ik heb vandaag ( zaterdag ) een auto gekocht zonder geldig apk. Mag ik in de weekend rijden zonder APK omdat ik het in de weekend niet kan keuren?

Toegevoegd na 1 minuut:
of moet ik tot maandag wachten en dan de auto direct keuren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.7K

Antwoorden (2)

je mag met een auto die geen geldige apk heeft niet rijden dus wachten tot maandag ,keuren en hopen dat hij goedgekeurd word en vervolgens gaan rijden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, rijden zonder APK is niet toegestaan.
De enige verplaatsing die je met het voertuig mag doen is naar een APK keuringstation.

Toegevoegd na 1 uur:
Een welgemeende tip.
Maak voordat u gaat rijden een telefonische afspraak.
Hiermee kunt u problemen voorkomen als u staande wordt gehouden als u onderweg bent naar de keuringsstation.
Het eea is dan namelijk te verifiëren door de betrokken ambtenaar.