Waarom heeft is het 70km/h streepje op de snelheidsmeter van mijn Opel Corsa rood en de andere streepjes niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
3.3K

Antwoorden (3)

Of het kan zijn dat er wordt aan gegeven dat je op dat moment moet schakelen of het is een indicatie voor snelheidsbeperkingen. Bij mijn wagen is het op de 50 en 90 km per uur
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker niet voor het schakelen, hoe kunnen zij weten in welke versnelling jij 50 of 90 rijdt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedere versnelling heeft zijn ideale toerental. Als je naar de motor luister dan hoor je dat wat dan gewoonlijk overeen komt met de rode streepjes, in dien verstanden dat de streepjes daar voor zijn en niet om de snelheidsbeperkingen. Vroeger zag je dat meer die streepjes voor de versnelling, nu meestal voor snelheidsbeperkingen.
In veel landen is de snelheidslimiet op B-wegen 70 km/uur. Dat streepje herinnert je daar aan.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In veel landen is de snelheidslimiet 60 of 80, 70 zie je zelden in Europa.
Dit is gedaan omdat je zo beter let op je snelheid en je je gaat afvragen waarom zit dat nou net op die snelheid? Als je je dat afvraagt ga je zeer waarschijnlijk kijken wat de maximum snelheid op de weg is waar jij op dat moment rijdt. Het is dus om je bewust te maken van je snelheid en het snelheidslimiet.