hoeveel km kan ik rijden op de reservetank van een seat Ibiza (uit 2005 - 1.4 16v 75pk) ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
11.8K

Antwoorden (1)

Bij de meeste auto's is de reserve zo'n 5 liter, dus als jou auto bijv 1:14 rijdt, dan kan je 5x14=70km rijden, maar dan zit er ook geen druppel meer in, ik zou het voor de zekerheid op zo'n 35 km houden, dat doe ik zelf ook bij mijn seat cordoba (1.6)

Punt is als je door bochten rijdt, of op een rotonde ofzo, dan gaat de benzine aan 1 kant in de tank zitten, en als er bijna niks meer in zit kan je motor dan op een gegeven moment geen benzine meer krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Volgens mij is de reserve niet zozeer een aantal liters, maar een aantal kilometers. Ik ben wel met je eens dat het zo'n 60km is.
Maar ik durf het niet uit te proberen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals buksie83 al zei, de reserve in de gemiddelde auto met een motor onder de 1800 cc heeft ongeveer 5 liter reserve brandstof. Als het aantal liters in je tank onder de 5 liter komt laat activeert je vlotter een sensor die vervolgens aan de systeem weer doorgeeft dat het lampje mag branden. Echter zie je vaak in de moderne auto's dat je bordcomputer laat zien hoeveel km je kunt rijden. Daarmee komen we op het volgende punt. Want je bordcomputer leest continue je rijstijl. Daaruit wordt bepaald of hoeveel km je nog kan rijden. Kortom als je rechtervoet zwaar is zal je lampje misschien al gaan branden als je 7 liter hebt. Maar hij zal altijd branden als je bij/ onder de 5 liter komt.