Is afrijden in een kleinere auto daadwerkelijk makkelijker?

Ik ga binnenkort voor de derde keer een poging wagen om mijn praktijkexamen te halen voor mijn rijbewijs. Ik ben eerder 2x gezakt, waar ik met een BMW 3.20D reed waarin ik ook gelest heb. De rijschool heeft ook nog een Chevrolet Spark waarin het ook mogelijk is om af te rijden. Deze is veel kleiner dan de BMW en ik vroeg me af of het daarmee dan ook makkelijker afrijden is? (i.v.m. overzicht)

Ik weet dat het natuurlijk niet moet uitmaken in welke auto je rijd, maar ik vroeg het me toch af.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

De bijzondere manouvres zijn in een kleine auto wellicht makkelijker, echter is het overzicht....in een hogere auto beter. Ik zou het bij de auto houden waar je nu gewend mee bent te rijden. Die is op zijn minst een beetje vertrouwd. Suc6
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan de stoel niet omhoog?