Auto maakt bij intrappen koppeling een piepend geluid, wat kan dit zijn?

Als ik de auto start is er niks aan de hand, zodra ik de koppeling in trap en weg wil rijden begint hij te piepen. Dit is niet altijd...soms dagen niet en andere dagen meerdere keren per dag.
garage?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
7.2K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is er iets kapot aan de druklager van de koppeling.
Ik weet zo niet welk type auto het over gaat maar als er een Koppelingskabel in zit zou u kunnen proberen deze te sprayen met WD-40..
Mocht dat het niet doen, of zou die optie er voor wat voor reden dan ook niet zijn, zou ik even langs de garage gaan.

Kan wel stevig in de kosten lopen met een beetje pech zal ik maar al vast zeggen.