bij een aanrijding op een gelijkwaardig kruispunt en de auto die van links komt staat al voor 3/4 op de kruising wie is dan schuldig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er wordt verondersteld uw snelheid ten allen tijde aan te passen aan de omstandigheden, dus als er zijstraten zijn met voorrang van rechts moet u die altijd kunnen geven. In uw geval is dus blijkbaar gezondigd tegen die regel(s) dus naar mijn gevoel toch in fout.

Antwoorden (2)

Zo lang de auto van links in staat is nog te remmen en dus voorrang te geven, dient hij dat te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er wordt verondersteld uw snelheid ten allen tijde aan te passen aan de omstandigheden, dus als er zijstraten zijn met voorrang van rechts moet u die altijd kunnen geven. In uw geval is dus blijkbaar gezondigd tegen die regel(s) dus naar mijn gevoel toch in fout.