wat als je in engeland het stuur aan de linker kant hebt?

In Engeland hebben mensen altijd hun stuur aan de rechter kant. Maar wat nou als je gaat immigreren bijvoorbeeld naar Engeland en je neemt je auto van Nederland mee naar Engeland. Wat gebeurd er dan? Is dat verboden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is niet verboden. Ik heb het enkele malen gedaan en zacht gezegd is het even wennen. Het mag dus wel. Echter als je naar daar gaat verhuizen is het wel beter voor de veiligheid. De verlichting van een Engelse auto hoort wat naar links te schijnen i.v.m. verblinden tegenliggers. Het is dus niet alleen het stuur. Ook het zicht op de borden e.d. is natuurlijk anders ingericht.

Het is niet verboden, echter is het zo dat als je je auto mee laat emigreren, je je auto moet registreren in het land waar je je vestigt voor de wegenbelasting en de rdw. Je mag dus niet met een NL-kenteken in Engeland blijven rondrijden (ik meen dat de maximale periode 3 maanden is), je krijgt dan een bekeuring maar ik weet niet hoe hoog deze is. Je bent namelijk verplicht wegenbelasting te betalen als je langere tijd met een auto in een ander land rijdt. Vroeger werd dat aan de Nederlandse en Duitse grens veel gedaan, maar tegenwoordig is daar digitale controle op, zodra je de grens over rijdt en krijg je de bon vanzelf op de mat!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100