wat als je in engeland het stuur aan de linker kant hebt?

In Engeland hebben mensen altijd hun stuur aan de rechter kant. Maar wat nou als je gaat immigreren bijvoorbeeld naar Engeland en je neemt je auto van Nederland mee naar Engeland. Wat gebeurd er dan? Is dat verboden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Ivana
10 jaar geleden
Dat is lastiger met inhalen, maar nog veel lastiger is het om te wennen aan het links rijden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je in Engeland gaat wonen,
dan neem je een Engelse auto.
Ivana
10 jaar geleden
Momo, wij hebben eerst onze auto versleten voor we een nieuwe kochten. Het went. Je rijdt in eerste instantie toch voorzichtiger dan normaal omdat je moet omschakelen.

Antwoorden (2)

Het is niet verboden. Ik heb het enkele malen gedaan en zacht gezegd is het even wennen. Het mag dus wel. Echter als je naar daar gaat verhuizen is het wel beter voor de veiligheid. De verlichting van een Engelse auto hoort wat naar links te schijnen i.v.m. verblinden tegenliggers. Het is dus niet alleen het stuur. Ook het zicht op de borden e.d. is natuurlijk anders ingericht.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies: +
Tijdens een vakantie is het lastig, maar als je gaat verhuizen
zou ik een Engelse auto nemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook moet je niet vergeten dat je dus aan de ''verkeerde kant'' uitstapt, oftewel midden op de weg:)
Het is niet verboden, echter is het zo dat als je je auto mee laat emigreren, je je auto moet registreren in het land waar je je vestigt voor de wegenbelasting en de rdw. Je mag dus niet met een NL-kenteken in Engeland blijven rondrijden (ik meen dat de maximale periode 3 maanden is), je krijgt dan een bekeuring maar ik weet niet hoe hoog deze is. Je bent namelijk verplicht wegenbelasting te betalen als je langere tijd met een auto in een ander land rijdt. Vroeger werd dat aan de Nederlandse en Duitse grens veel gedaan, maar tegenwoordig is daar digitale controle op, zodra je de grens over rijdt en krijg je de bon vanzelf op de mat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet verboden. Makkelijk te onthouden: stuur links, de stoep altijd links, Lichten afplakken in verband met verblinden van tegenliggers. Problemen met passeren op 2-baans wegen; De bijrijder moet voor jou kijken. Binnenspiegel verstellen.
TIP: De eerste dagen een bordje bij het stuur leggen met LINKS erop. Helpt!!!