met een mercedes 220 cdi hoeduur zou ong een volle tank kosten en hoeveel km zou je hier mee kunnen rijden mvg??

wil auto lease veerdien 1100 in de 4 weken woon nog thuis verloopig geen vaste lasten dus.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.8K
ronron1212
10 jaar geleden
Zo een auto is te duur om te lease voor jou inkomen minimaal 600 per maand plus btw
Antoni
10 jaar geleden
ronron1212, als hij 1100 per 4 weken verdient, kan hij toch (meer dan) 600 per maand uitgeven?
ronron1212
10 jaar geleden
Dat is de minimale prijs en daar komt bij de btw 120 euro dan de te gebruiken benzine

Antwoorden (2)

Een Mercedes 220 CDI heeft een tankinhoud van ca. 60 liter. Dus een volle tank kost 60 x de geldende dieselprijs. Dus vandaag 60 x 1,447 = 86,82 euro.

Gemiddeld loopt de auto 1: 14 (gecombineerd gemiddeld verbruik stad en buiten de stad) en afhankelijk van de rijstijl. 1:10 is mogelijk, 1: 16 ook.

Uitgaande van 1: 14 kun je met een volle tank 60 x 14 = 840 km halen. Maar dan is de tank wel leeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik rijd zelf een 220 cdi station. Ik haal met rustige rijstijl geregeld 1000 km uit volle tank en moet dan gemiddeld 56 liter tanken. Dit is dan zonder airco weinig in bebouwde kom maar met een paar honderd kilo gereedschap. Toeren teller tussen 2000 en 3000 toeren max 120 kilometer / uur groet Teun