Is een 10-daagse cursus voor rijbewijs halen duurder dan de normale manier?

Ik heb al heel veel opgezocht over deze cursus. Het lijkt me heel fijn en handig, en natuurlijk snel. Maar ik kan nou nergens iets vinden over de prijs.... Is het nou duurder dan op de normale manier je rijbewijs halen of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
Ritsuka
10 jaar geleden
ik vraag mij af oif je het in die korte tijd wel goed kunt leren

Antwoorden (1)

Er zijn rijscholen, -zoals anwb rijopleiding- die bij een spoedopleiding van 32 uur, ook 8 tot 12 simulator uren verkopen in het totaalpakket. (Dit hoor je pas als je getekend hebt). In de praktijk zit je je dus maar 20 uur echt achter het stuur. Voor 40% van de deelnemers is dit genoeg en halen zo een rijbewijs. Deze rijscholen verstaan de kunst je in die periode op te leiden voor het CBR-trucje. Voor deze mensen is een spoedopleiding relatief voordelig, omdat ze in 1 prijs 'klaar' zijn.
De andere 60% die niet in 1 x slaagt heeft een groter probleem. Vaak kopen zij nog een duur 'pleister-pakket' met nog eens 7 of 9 uur met een examen, krijgen weer een andere instructeur en gaan weer rijden, en.... zakken meestal weer. En vaak nog eens. Daarna gaan ze vaak aan zichzelf twijfelen en moeten dan op zoek naar een faalangst of rijangstinstructeur. En die moeten dan vaak weer van voor af aan beginnen omdat er in de basis te snel aan veel essentiële punten in de rijopleiding is misgegaan. Voor deze mensen is een 10-daagse rijopleiding dus zeker een miskoop.
Laat je niets wijsmaken over geschiktheid voor een spoedopleiding. Een verkopende partij vind je al snel geschikt. Indien je geschikt bent, vraag dan om garantie! Kan dat niet, weet je hoe laat het is :)
Succes met je keuze, vergeet je theorie niet te halen VOOR je aan je 10-daagse begint, anders sta je onnodig onder extra druk.