Ik wil 3 extra remlichten in mijn auto plaatsen mag dat ?

Ik heb in mijn auto 3 extra remlichten gemonteerd. De normale 3e remlicht zit in de spoiler, en ik heb er ook 2 stuks aan het dak gemonteerd.
Alles ziet er netjes uit, afgewerkt en wel.

Ik vind dit erg mooi en als ik rem in het donker zie je erg veel mooie rode led-strips.
Maar mag dit eigenlijk wel ?

10 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zover ik weet mag dit niet, remverlichting mag niet zo breed zijn, vraag het even na bij de politie, of garage. Voordat je een boete op de mat hebt liggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het zo mooi vindt kun je ze beter bij je voorligger inbouwen.
Shiny220
10 jaar geleden
Dank je wel voor de reactive Crea.
@Azerty: wat een " leuk" advies.

Het beste antwoord

Nee, officieel mag het niet.
Je hebt "de auto zoals gekeurd bij dealer" en daar mag je in principe niets aan veranderen. In de jaren 80 kreeg je een bekeuring als je de moed had een derde remlicht te monteren....
Omdat jouw ombouw nogal opvalt heb je grote kans dat het de aandacht ( van oom agent) trekt en verwarrend ( voor de auto's achter je) werkt.
Die combinatie is vragen om problemen....
Om je een voorbeeld te noemen, ik heb een Kever uit 1978 en ben aangesproken door een agent omdat ik als derde remlicht mijn mistlamp heb aangesloten.
IK zou naar het.politieburo gaan om het daar te vragen ( en op papier te laten zetten voor bij een aanhouding!!) OF ik zou tussen de extra lampen een schakelaar zetten zodat je het uit kan zetten want een apk keuring kom je er zéker niet mee door!..