Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft een spanningsriem te maken met de veranging van de distributieriem?

2 Dagen geleden meldt onze garagehouder dat de distributieriem/ de geleider daarvan, kapot was gegaan. Zie hiervoor mijn eerdere vraag, 2 dagen geleden. Nu zegt hij dat het niet de distributieriem-geleider was maar de spanningsriem. Dank voor de antwoorden eerder gegeven! Alleen: Hoort de spanningsriem ook bij de vervanging van de distributieriem? Of was dit tóch domme pech dat deze riem 4 maand/ 3000 km na de vervanging van de distr.riem kapot gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
809
Edraket
12 jaar geleden
Een spanningsriem bestaat niet.
Ik denk dat het de riemspanner moet zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als de distributieriem vervangen wordt, dan wordt ook meteen de spanrollers en de meelooprol vervangen.

Ook zullen de snaren vervangen worden, en bij sommige soorten auto's word ook gelijk de waterpomp vervangen

Ik denk dat jouw garagehouder nalatig is geweest en nu met een smoes komt, ervanuit gaande dat jij er toch geen verstand van hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij het vervangen van de distributieriem wordt de spanner niet ook vervangen, die gaat normaal gesproken het hele auto leven mee. maar dat wil niet zeggen dat hij niet kapot kan gaan. dat hij het nu 3000 km na het vervangen van de distributieriem begeeft, kan naar mijn mening niets met elkaar te maken hebben. dus zoals je zelf al schrijft pech.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding