Waarom veert mijn auto slap als hij op een hefbrug heeft gestaan?

Hoe kan het dat mijn auto zacht veert (beetje wiebelig is) als hij een half uurtje op een hefbrug heeft gestaan? (met de wielen vrij)
Na een aantal stevigere drempels en kilometers rijden herstelt het stugge karakter weer.

Het zijn relatief nieuwe schokdempers van het merk Koni.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

doordat hij met de wielen vrij heeft gehangen hebben de veren zich een tijd in onbelaste toestand bevonden, als hij hierna weer op de grond wordt gezet staan de veren niet meteen weer in hun oorspronkelijke belaste stand. hiervoor moet er eerst een stukje worden gereden en zul je dus het gevoel hebben dat hij eventjes anders veert tot het moment dat de veren zich weer in hun oorspronkelijke stand bevinden. Dit heeft dus niks met je schokbrekers te maken deze zijn er alleen voor op de op en neer gaande beweging van je veren te dempen, dus hoe harder je schokbreker des te minder zal je auto veren.