Krijg je een boete in Amerika als je van voren geflitst wordt zonder kentekenplaat aan de voorkant van je auto?

Ik ben vandaag door rood gereden bij een kruising in San Francisco. Daar werd ik geflitst van voren, maar ik heb geen kentekenplaat op de voorkant van de auto hangen. Kan mijn persoonlijke identiteit en die van de auto dan achterhaald worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als ze aardig hun best doen, of denken dat je een crimineel bent, of in een zeer zeldzame auto reed waarvan er maar 3 gemaakt zijn, dan kunnen ze er wellicht werk van maken.

Ik betwijfel enigzins of je van voren bent geflitst. Bij het door rood rijden wordt je namelijk van achteren geflitst anders kan zelfs de camera niet zien of je nu wel of niet door rood reed, dit zie je natuurlijk alleen vanaf de andere kant.

Persoonlijk denk ik dat je er niets meer van zult horen, omdat ik ook denk dat jij niet geflitst bent. Waarschijnlijk was een tegemoetkomende auto van achteren geflitst en dacht jij dat je het zelf was. Zonder kentekenplaat kunnen ze niet zoveel natrekken. Tenzij je inderdaad zelf heel duidelijk op het plaatje staat en al wordt gezocht door de politie.

Je identiteit zal dus moeilijk te achterhalen zijn, er valt niks na te trekken. Met een beetje mazzel, hoef jij je niet druk te maken ;-) Ennuh....niet meer door rood rijden he!

Succes ermee!