kun je een monteur/auto-expert huren als je een auto gaat kopen?

ik ga binnenkort een occasion kopen, maar kan ik dan een monteur huren om met mij mee te gaan om objectief de auto technisch te laten screenen?

heeft iemand ervaringen hiermee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Antwoorden (1)

Als je in de buurt van Den Haag of Utrecht woont kun je een aankoopkeuring laten doen door de ANWB: http://www.anwb.nl/auto/koop-en-verkoop/auto-kopen/aankoopkeuring

Om je vraag te beantwoorden: dat kan wel maar zo'n monteur heeft ook een uurtarief om met jou mee te gaan. Het is voor jou goedkoper om de auto mee te nemen naar de garage waar de monteur werkt en daar een keuring te laten doen. Zo iemand gaat er dan even mee rijden en zal de auto even op de brug zetten om de belangrijkste dingen te checken. Het kost je natuurlijk altijd geld.

Je kunt natuurlijk ook een lange garantie (bij)kopen, daar kom je ook een eind mee en je kunt een heleboel zelf checken: http://autokooptips.com/tips/test.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 het beste is inderdaad een aankoopkeuring bij de anwb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar ik heb nooit geweten dat er maar zo weinig plekken zijn waar de ANWB dat aanbiedt. De ANWB zou veel meer garages in NL moeten aanwijzen om dit te doen. Ik denk dat veel mensen daar gebruik van zouden maken en het is voor een garage ook weer extra werk.