waarom loopt de temperatuur van mijn audi a3 2002 tot 110/115 graden?

Sinds vandaag loopt de temperatuur van mijn audi a3 2002 1.6 tot 110/115 graden.
Wat ik merk is dat die stationair gewoon op 90 blijft maar zodra ik rij gaat die na 40 KM/PU direct naar 110 graden.

Toen ik op de snelweg was zag ik dat het op 110 was daarna brandde het waarschuwing lampje. Gelijk aan de kant gezet en zag dat er genoeg koelvloeistof was maar het kookte wel. Na het openen van de klep kwam de koelvloeistof helemaal naar buiten en een slang die naar de motor gaat bonkte ook opeens.

Even gewacht en heb opnieuw gevuld met koelvloeistof en zo was ik weer op de snelweg maar het resultaat was hetzelfde. Na 50km/pu gelijk naar de 110 graden. De slang die naar de radiator gaat wordt wel heet.
Dit probleem is gekomen nadat de sensor van de koppeling vervangen is.
Kan het hiermee wat te maken hebben?

Wat kan het precies zijn?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Mogelijk blijft de water toevoer op koud weer staan ! Dus toegeknepen doorgang door kapotte thermostaat ? of kalk in de die afsluiter . ? Of waterpomp werkt niet goed , een schoep afgebroken ? Dit zijn de eerste aandacht punten . Succes .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ! Maar dan toch het meest Vd hand ligende is een dichte thermostaat. , of iets geks simpels check ook je zekeringen . Doet de ventilator het wel ? Check die dingen en dan pas een dure expert. Zit er wel vloeistof genoeg in je radiator ! Maar pas op NIET openen indien de radiateur heet is !! Dat gaat spuiten .

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is het systeem verstopt of de thermostaat. Als je stil staat moet de fan ook draaien. Doet ie dat?